Resultat fra SSK og program for FKS landsstævner m.m.

Det må være en meget stolt formand for Dansk Køre Selskab, Gert Frid, der vandt 1-spand hest klassen ved Sjællandske Sportskuskes landsstævne i weekenden. Foran kuske som Ane Wieder og Monika Køier Andersen samt hans egen kone Helle Jespersen Frid. Det skal dog her bemærkes at Ane og Monika startede med nye heste, så vidt jeg har forstået.

I middelsvær klasse 1-spand pony vandt Karina Blaaberg, dermed blev hun Danmarksmester for Fjordheste, som blev afviklet sideløbende, nummer to i det mesterskab blev Line Mortensen og Bjarne Wisler nr. tre. Kuske der var med i DM for Fjordheste er markeret med en * på resultatlisten. pdfSe hele resultatlisten her.

Fyens Køre Selskab afholder landsstævne i den kommende weekend. pdfSe programmet her.

Danske Kuske i udlandet.

Team Niels Schelde-Petersen er på vej, hvis ikke kommet frem til et stævne i Tyskland, Schwaiganger, hvor også Karina Blaabjerg står på startlisten. Følg med her.

Lars Heibing er på vej til Nebanice, i Tjekkiet, i aftes var teamet i hvert fald på færgen fra Sjælland til Tyskland. På startlisten er der også en del svenske kuske, hvor man i øvrigt også kan læse at Lars er 54 år.

Følg med her.

Til landsstævnet på Juellund, arrangeret af SSK var der åbentbart ikke helt tørvejr.

19397034 10212318398106318 69714569227038148 n

Karina Blaabjergs mand og groom, Daniel Østergaard Blaabjerg. Foto Facebook, Lotte Støvlbæk.