Pferde Stark i Tyskland.

Danmark havde to kuske med til Pferde Stark, lørdag d. 26. august på Schloss und Gut Wendlinghausen.
Bjarne Larsen fra Himmelands Køre- og Rideforening, der deltog i EM for tømmerkørsel på vegne af Dansk Køre Forbund, læs Danmark. Mangler endnu oplysninger om hans præstation.
På egene vegne var Else Laursen, MKS, med Niels som groom tilmeldt konkurrencen med tandem for tunge heste. Else formåede at kører sig til en 6. plads med to Schleswigske hest, Willi som stanghest og Zollner som forløber.

Else Laursen

Else Laursen 1

Kilde og foto: Lisbeth Høegh-Nissen.

Birgitte Jensen 3

Bjarne Kristiansen, som var udsendt af Dansk Køre Forbund til at deltage i EM i tømmerkørsel. Foto Birgitte Jensen.

På facebook har jeg læst at Bjarne Kristiansen sluttede på en 9. plads ud af 19. Birgitte Marie Jensen, formand for Midtjysk Køre Selskab skriver: MKS har denne weekend en kusk med ved EM i tømmer kørsel i Tyskland vi ønsker held og lykke til Bjarne Kristiansen han endte på en 9 plads ud af 19 og jeg skal lige love for at det var dygtig kuske. Vildt at se hvordan man kan få en hest til at lytte, der var et moment hvor hesten skulle gå selv frem og svinge 90 grader og stoppe, hvor kusken gik bagved eller ved siden.

Birgitte Jensen

Else Laursen i konkurrencen, hvor hun vandt bronze. foto Birgitte Jensen.

Birgitte skriver også om Else Laursen, at hun foruden deltagelsen i tandem klassen, ”deltog i noget der ligner toppe kørsel”. Her fik en 3. plads, bronze.

ps. Er lidt i vildlede om Bjarne Kristiansen, den officielle meddelelse om hans deltagelse i EM er han noteret som medlem af Himmerlands Køre- og Rideforening. Men Birgitte Jensen, formand for MKS skriver at han også er medlem der, måske han har dobbelt medlemsskab.