Årets beretning fra Concour-udvalget 2017.

Der er kommet de første beretninger fra Dansk Køre Forbunds udvalg, her fra Concour-udvalget. Husk sidste frist for indsendelse til DKF's sekretær Janna Henriette J. Eliasen på mail: Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.   er på søndag d. 1. oktober:

Årets beretning fra Concour-udvalget 2017.
Der var møde i Concour-udvalget på Kærsgård i april hvor vi konstituerede os med formand og medlemmer. Vi talte om den allerede planlagte Concour på Kærsgård til juli og gik mere i detaljer med hvordan den skulle strække sig over 2 dage med information og banepåvisning + og en stor middag lørdag og den egentlige Concour søndag. Endnu et møde i udvalget var planlagt til at være holdt på Kærsgård under Concour-weekenden, dette møde blev ikke afholdt. Der er planlagt et efterårsmøde uden at datoen er sat endnu.
Der har været afholdt 2 Concour/Traditionel kørsel i 2017:
SSK i samarbejde med STHD på Giesegård i juni, stor succes.
Slesvigs Køreselskab på Schackenborg i august, også stor succes og tysk deltagelse.
Der skulle have været afholdt en Concour i juli på Kærsgård, Brenderup men den måtte aflyses på grund af manglende tilmeldinger. Det var en klar tilkendegivelse fra kuskenes side om at arrangementer af den type ikke falder i deres smag.
Nu ser vi frem til et aktivt 2018 hvor der indtil videre er planer om en gentagelse af succesen på Schackenborg v. Hans Christian Holm og Slesvigs Køreselskab og ”Hestens Dag” ved Erling Larsen på Nr. Vosborg. Vi håber også på gentagelse af succesen på Giesegård med samarbejdet mellem STHD og SSK.
Mvh, Carsten Brix, Henri Hage og Onse Pontoppidan