Præsidents beretning for 2017 m.m.

Dansk Køre Forbunds Præsident Henri Hage, har offentlig gjort sin beretning, så den kan læses inden hovedbestyrelses møde på søndag i Brenderup Forsamlingshus. Se her.

Brugskørselsudvalget har opdateret championat vinderdata, så vinderen for 2017 er fundet. John Sørensen MKS, vandt ponyklassen og Kis Grønkjær, MKS hestklassen. Se her.

Turudvalgets formand Randi Stub Petersen har offentliggjort et referat fra møde om genopstart af projekt Ridespor i Himmerland. Se her.

Nyt staldmuseum i Oslo.

stald-red

I første nummer af Køresporten i 2018 kommer en artikel om mit besøg i den kongelige stald i Oslo. Der er for øjeblikket en udstilling om staldens opbygning i 1905, hvor Norge fik sit egen kongepar, et prinsepar fra Danmark. Det blev et meget spartansk foretagen, især i forhold til England og Holland, men det fungerede. At hesteholdet ved officielle lejligheder blev afskaffet, var ikke et tilvalg eller en beslutning om man vil. Men en konsekvent af begivenheder, og når noget så traditions betonet bliver lukket ned, er det svært at genoprettet, og i hvert fald slet ikke hurtigt, som udviklingen i Norge krævede og derfor blev traditionen ved officinelle begivenheder ændret, mere om det i Køresporten. Udstillingen er ikke permanent, så hvis man vil se den, og den er et besøg værd, skal man nok ikke vente.

Se mere her.