Formandens beretning 2017

Medlemstal af Dansk Køreforbund i 2017 er opgjort til 1095 bestående af 1053 A medlemskab og 54 B medlemskab.
Der har været holdt 2 Formandsmøde en den 5. marts og en den 29 okt. Referater findes på hjemsiden. Det har ikke været nødvenligt at indkalde til FU møde alt har kun klares med tlf. eller e-mail.
Som noget nyt i 2017 har DKF afholdt et stort møde for alle medlemmer i marts måned. Det var en interessant møde med mange god indlæg og referater kan findes på hjemsiden. Det vil forhåbentligt gentages i 2019.
DKF har været repræsenterede til møde i European Equestrian Federations Driving Meeting af Pia Skar.På agenda var forslag til ændring af reglerne fra 01/01/2018 og mesterskaber. Referat kan læses i køreudvalgs beretning. DKF siger tak til Pia for hendes deltagelse.
Formand for køreudvalg Arnild Arp-Hansen og jeg har været til møde med Dansk Ride Forbund repræsenterede af Susanne Baarup og sportschef Jan Stampe. Formål var at afklare nogle punkter omkring ridehjelm.sikkerhedudstyr, opstaldning og tilmelding til stævne. Referat af møde kan læses i referat fra køreudvalg 31/10 2017. Det var en klar tilkendelse fra DRF at alle hestekørsel i Danmark skulle bevares og at et møde en gang om året var en god ide.
Repræsentanter for brugskørsel og tømmerkørsel under Dansk Køre Forbund har været til møde i Sverige under Nordisk samarbejd hvor der bl.a. bliv besluttede at NM er hvert anden år. DKF siger tak til repræsentanter fordi I har brugt tid på disse møder.
2017 har været en eventful år for Dansk Køreforbund:
I starten af året bliv der igangsæt en ny medlemskab som er forløbig døbt B medlemskab og er beregnede for de mindre køreselskab og forening.Det har forløbig givet flere ny medlemmer.
Der er også startede en ny tiltag som hedder TREC i kørsel kreds og mange forening har stiftet bekendskab med det form for kørsel.Der er nok bruge for at udarbejde en regelsæt det er tilpassede Dansk kørsel og det må vi klar her i vinter halv år så det er klar til sommer 2019.
Dansk Køreforbund har sin første unge kusk under uddannelse godkendt som atlet igennem Team Danmark og Dansk Ride Forbund.En stor Tillykke til Maria Buchwald. Der er en referat af godkendelsen i Junior Udvalgs beretning.
SKS har arrangerede DM i pløjning i okt.måned på Gråsten Landbrugsskole.Det vat 20 gang der var DM i pløjning og 20 kuske til start.Flot klarede.Det var en fin arrangement og SKS skal har tak fordi de påtagede sig opgaven.Tillykke til den Dansk mester.
Vores kusk i tommerkørsel har været i Norge til NM og har både et guld og en bronze medalje med hjem. Kuske i brugskørsel har også været til NM og har et guld medajle i både hest og pony klasse med hjem, sammen med sølv medajle i pony klasse. Pløjning har også en guld medajle i NM så en stor tillykke til alle kuske det var involverede.
DKF har været repræsenterede med to kuske i Celle til en International stævne i Traditionel kørsel og i Danmark har Slesvigske Køreselskab sammen med H C Holm brugt Schackenborg Slot som rammen om en fint stævne for traditionel kørsel. På Sjælland er der også arrangerede traditionel kørsel,SSK på Giesegård og en Jubilæumstur i Store Dyrehave arrangerede af Mads Palm Greisen med kørsel igennem krydset Karlebovej/Avedorevej hvor Dansk Køreselskab blev stiftet i 1967.
Otte kuske fra Danmark deltog i Pony VM i Tyskland og tre kuske fra Denmark deltog i VM for 2 spand heste i Lipicia.Sværhed i konkurrencer er stor men vores kuske klarede sig fint men uden placeringer denne gang.DKF vil gerne siger tak til kuske,chef d`equip og alle hjælper fordi I har brugt tid og penge på at tage af sted.
Det var også NM i kørsel i Finland i år og Danmark har haft to kuske afsted.William Høper bliv Nordisk mester i marathon for Children og fik Bronze medalje i det kombineret.DKF siger tillykke til William og igen tak fordi du og familien vil tage af sted.

Til sidste vil jeg gerne på DKF vejen siger tak til alle udvalgsmedlemmer for det arbejder I har brugt tid på i 2017.Jeg har stor respekt for jeres arbejde og uden jer vil det ikke kunne lad sig gøre at få så mange ting til at fungerede.
Tak til alle vores Dommer og Officials i alle gren af kørsel fordi I vil bruge jeres tid.
En stor tak skal også sendes til Hanne Hedegaard og Jørgen Konge for arbejder med Køresporten og vores hjemmeside.
Og til allersidste men ikke mindste min stor tak til Mette Buchwald vores kasserer og Janna Eliassen sekretær for jeres fint samarbejder med mig.

Ann Rysgaard

pdfI pdf format