Opdateringer på hjemmesiden uge 2-18

Kulturhistorisk udvalgs side er opdateret med det sidste møde i 2017. Der kan man læse at en tur til Sverige i år måske er på tegnebrættet. Daniela G. Andersen, som er medlem af udvalget, fortæller at der ikke er sket de store ændringer, fordi Vognsamlingen i Haderslev er kommet under kommunen. Dog er der meget fokus på økonomi og besøgstal, så hvis man er i området og har et par timer til overs kunne et besøg på museet gaven to ting, din og familiens oplevelses mani og besøgstallet for museet.
Anders Horsbøl Nielsen, et andet medlem af udvalget er ved at lave en liste over vognbyggere i Danmark. De vogne som han ser på nettet, der har fabrikations oplysninger, det noterer han ned og gemmer. Udvalget ønsker et faneblad på hjemmesiden, hvor disse data kunne blive synlige og gemt. Herfra kan kun skrives, kom med de første data, og den bliver oprettet. Se referatet her.

EM i pløjning på Nr. Vosborg til august.

Arrangørerne af EM i hestepløjning på Nørre Vosborg i dagene den 25. og 26. august har nu offentliggjort reglerne for pløjningen. Reglerne er på både dansk, tysk og engelsk. Se her dansk --- Tysk – Engelsk