Indendørs kørestævne på Fyn – lørdag.

20170218 083309

En bred vifte af kuske stiller til start i morgen på Fyn til en afdeling af TØS-Cup. 17 er til start på Skovly Rideklubs ridehus, Ellingevej 37A, 5853 Ørbæk. En Danmarksmester, Lars Dau, 2-spand pony. I 1-spand pony klassen møder Dansk Køre Forbunds championat vinder Karina Blåbjerg. VM deltager i 2-spands klassen og tidligere bronzemedalje vinder ved DM Peter Christian Jespersen. Alle jyske kuske, fra det lokale og arrangerende selskab kommer bronzemedaljevinder ved DM for junior kuske Niels Bommelund.

20170218 083552

Kuskene lægger ud med dressur kl. 09:30, der køres 3 forskellige dressurprogrammer alt efter erfaring og status. Kl. ca. 13:30 starter den kombinerede maraton og forhindringskørsel. En underholdende disciplin med fart og spænding, nogen gange også lidt dramatik. Se de store 2-spand sno sig gennem portene, med en elegance og smidighed der vækker beundring og den noget mindre 1-spand pony, hvor fart og smidighed er i fokus. Konkurrencen slutter ved 16-tiden og lidt senere præmieoverrækkelse til fods.

Der er varme i cafeteriet, hvorfra der er udsyn til hallen, hvor konkurrencen foregår.

Se hele startlisten her.