MaratonCup på Sjælland ved Høng på lørdag

Slangerup og Omegns Køreforening er arrangør for en afdeling af den Sjællandske maratoncup i Bundgaard Driving Arena, Blindkildevej 9, Solbjerg, 4270 Høng, på lørdag den 27. januar.

Bundgaard arena

Der er lagt op til fest i ridehuset, Casper Bundgaard er DJ, så hvis der er lidt koldt, kan man vrikke til musikken og klappe af kuskene. Der er også mulighed for at købe varme ting i cafeteriet.
Hele 29 kuske er på startlisten, og de skal gennem banen 3 gange. Der køres i grupper af tre til fire kuske. Første start er kl. 09:30, de to sidste grupper af kuske er sat til start kl. ca. 15:00. I den gruppe er så interessante navne som Danmarksmesteren i 2-spand hest klassen, Hans Henrik Mosegaard Nielsen. Hans kone, Danmarksmesteren i 1-spand hest klassen Tina Nielsen en times tid før. Bjarne Wisler tidligere podie placeret i SM i pløjning er med sine to Fjordheste til start om formiddagen.
Køresportens fremtidligere topkuske er også til start, Sille Bendorff og Mathias Blume, navne som springer i øjnene. Sidst nævntes far brillerer tid ved sit nærvær, ved at være mere aktiv på tilskuere rækkerne en udøver på banen. Alt i alt er der lagt op til en fornøjelig lørdag, med fart, spænding, god musik og underholdning.
pdfSe startlisten her.