Hjælper møde for Arbejdshestensdag.

Midtjysk Køre Selskab havde indkaldt til møde på Birken i søndags d. 11. marts, for folk som vil hjælpe til Arbejdshestensdag på Nørre Vosborg i august den 25. & 26. Det gik ret hurtigt op for folkene bag, at cafeteriet på Birken ikke kunne rumme de tilmeldte og mødet blev flyttet til Roum forsamlingshus.
Der mødte over 80 personer op. Erling Larsen skriver, at han på vegne af bestyrelsen i Midtjysk Køre Selskab sige tak til alle. Han skriver videre, at da de nåede til det punkt på dagsorden, hvor man skulle have navne på alt det de gerne vil have hjælp til, blev alt meget positivt modtaget, folk rakte hånden op, og sagde skriv mig på det og det. Og som Erling skriver, så er det noget ved at arrangere noget. Derfor er man næsten i mål, med alle de hjælpere der skal bruges.
Ansvarsområder blev fordelt sådan: Calle Jonasen, Thy Køre Selskab, EM i pløjning. Peter Smed, Himmerlands Køre og Rideforening, Tømmerkørsel. Lisbeth og Anders Horsbøl Nielsen, Østjysk Køre Selskab, Traditionel kørsel. Kurt Pedersen, Midtjysk Køre Selskab, Store opvisningsring. Bjarne Christensen, Himmerlands Køre og Rideforening og Kristian Kjeldsen, Østjysk Køre Selskab, de gamle maskiner. Alt andet Birgitte og Erling Larsen.
Erling skriver videre, at man er på det sted i planlægningen, som man havde regnet med på nuværende tidspunkt, så det er bare i gang med næste skridt, efter opskriften, hvordan spiser men en elefant, man tager en skive ad gangen.

475198 500 5000 0 0 559 745 2

Jens Høgn, arkiv foto.

Desværre fik man ikke taget billeder til mødet, det glæder sikker Jens Høgh, den daglige leder på Birken, som var en ren supermand til at lave og bære kaffe ind. Det fortælles at han har en fremtid som tjener. Et billede af det, ville ellers være godt.