Påske for konkurrence kuske.

Der er mange måder at fejre påske på, 10 af Danmarks bedste kuske der kører FEI konkurrence drager i denne uge til Exloo i Holland for at køre deres første internationale stævne i år. Det er Karina Blaabjerg, MKS, Maria Buchwald, Udo Bucwald, Peter Koux, Mie Mosegaard, Tina Nielsen, Hans Henrik Mosegaard Nielsen, alle DKS, Monika Køier Andersen, SSK, Lise Halkjær, TKS og Louise Kaiholm, SKS. Lise og Karina starter med to heste. Måske det er meget godt, at der er noget at lave, for ifølge Google er der ikke særlig varmt, dog lidt bedre end man bebuder i Danmark, fra 8 til 12 gr. En del af kuskene har været på kursus, gennem det tiltag som Dansk Køre Forbund har taget, for undervisning af kuske der kører internationale stævner. Det bliver spændende at se, om man kan se det. Dog må man skrive at naturen har været i mod, kuskene, man kan jo ikke skrive at vejret har været optimal for træning. Hjemmesiden er på stævne pladsen og der vil daglig komme opdateringer.
Vil man følge med lidt hurtigere, når tingene sker, kan man følge med på facebook. Faktisk behøver man ikke have profil, være på facebook, for at se det. Dog bliver man forstyrret af opfordringer om at oprette en profil, som kan være lidt irriterende. Se her.

Resultaterne kan følges her.