Træning af resultat taster.

Superbruger af ”Drving” i Danmark er Anne Marie Nielsen, DKS, og hun har lige som kuske, været på kursus, i Holland, hos Philippe Lienart, som har lavet EDB programmet, for at lære de sidste opdateringer og rettelser, så EDB programmet passer til reglementet gældende fra 1. januar 18.
Vi skriver om træning af de aktive i vores sport, kuskene. Men for at vi kan få en resultatliste, skal alle tal, der være sig positive fra dressuren, tider og strafpoint fra maratonen og forhindringskørslen tastet ind på computer i EDB programmet ”Driving”. Til et landsstævne kan der være 30 tal fra 5 dommere i dressuren der skal tastet ind. Programmet regner selv strafpoint ud i etaperne, når først tider for gennemkørsel for etapen er tastet ind, der til kommer tiderne fra op til otte forhindringer, bolde der er faldt ned, fejl kørsel og jeg kunne blive ved.
Inden har der været opsætning af klasser, nogen skal lægges sammen på grund af tilmeldingen. Startlister med tider skal oprettes. Her skal tages hensyn til kuske der starter to gange, nogen der skal låne en vogn og meget andet. Når man kommer til forhindringskørslen, skal de kuske der starter med to spand, starte med den, eller de heste der har opnået bedste resultat.

180318-scoring-office-course-Lienart-Nivelles4

Danske, Anne Mari har hovedet lidt på sned som nummer tre fra venstre, sammen med andre kursus deltagere.