God dag for Danmark til maratonen i Exloo

En anden plads, blev bedste resultat for danskerne på maratonen i Holland. Louise Kaiholm, SKS, bosat i England, så derfor er hun nok ikke så kendt, markerede lige at hun også kan være med. Kun 1 strafpoint fra vinderen Rodinde Rutjens, Holland, der vandt med 49,19 strafpoint i klassen 1-spand pony.

kaiholm-red

Louise Kaiholm, SKS.

I 2-spand hest klassen placerede Hans Henrik Mosegaard Nielsen sig på en 7 plads med 55,32 strafpoint ud af 22 spand.

Hanshenrik-red

Hans Henrik Mosegaard Nielsen med Lars Monk bag på.

Vinder af klassen blev Antonie Ter Harmsel fra Holland med 50,10 strafpoint.

Mie-red

Mie Mosegaard Nielsen, datteren af Hans Henrik, blev bedste dansker i 1-spand hest klassen med en placering som nummer 24 med 53,59 strafpoint. Der er 55 starter i klassen, som vandtes af Saskia Siebers, Holland med 47,44 strafpoint.

peter-red

Peter Koux blev med 53,76 strafpoint placeret som nummer 26.

Tina-red

Tina Nielsen blev med 56,99 strafpoint nummer 38. Hun sagde godt nok, at hun kørte langsomt, det gav ordet langsomt en hel ny betydning. Og især når man ved det er den første maraton hesten går, så både kusk og hest kender jo ikke hinanden når det gælder.

Monika-red

Monika Køier Andersen fik 61,32 strafpoint og blev nummer 49.

1-spand pony

Klassen blev vundet af Gilles Pirotte fra Belgien med 46,33 strafpoitn, i alt var der 22 i klassen.

lise-red

Lise Halkjær, blev bedste dansker med Ollanner Mattes med 50,78 strafpoint og en placering som nummer 11. Desværre missede hun en port i forhindring 6 med den anden pony og blev diskvalificeret.

Maria-red

Maria Buchwald fik 54,75 strafpoint, og nummer 15.

Karina-red

Karina Blaabjerg blev placeret som nummer 16 og 17, med 55,03 og 55,54 strafpoint. Den bedste pony, blev Fjordhesten Stald Kiels Lyst og Bounty som nummer 17.

Udo-red

Udo Buchwald kom lige efter som nummer 18 med 58,56 strafpoint.

I morgen søndag, påskedag, afvikles forhindringskørslen på to baner. Det giver ingen mening at begynde at gisne om podie pladser til danskerne, der skal vist mere end et mirakel til. De kan højst rykke lidt og eller ned, alt efter hvordan det går.

Der er blevet optaget videoer af alle danskerne, men må desværre henvise til facebook, det kan dog ses uden at man har oprette sig, dog med opfordringer om at blive medlem, det springer man bare over. Når jeg kommer hjem skal jeg nok lave en video fra maratonen og lægge op på Dansk Køre Forbunds YouTube kanal.
Resultatlisten kan ses her for maraton og her for resultatet før forhindringskørslen.