Weekendens resultater 7/8. april 18

På Amager ved Kongelunden var der start på den Sjællandske Dressur- og TopCup Øst. Med masser af kende kuske på højt niveau. Og på Revsø Rideskole havde Slesvigske Køre Selskab klubstævne og hvor Niels Schelde-Petersen igen kom med 4-spand. Efter at vi har set ham køre både 1- og 2-spand endda på højt plan, deltaget i VM blandt andet. Midtjysk Køre Selskab havde i det bedste vejr i år, indtil nu, et klubstævne med hele pakken. Og en junior kuske brilleret, Signe Kruse Johansen, der startede i middelsvær klasse 1-spand pony, vandt nemlig klassen. Familien Ruhoff, var også fremme i skoene, en niece til Mogens, som var, er, på ferie i Thailand, startede med to Fjordheste, selvfølgelig.

PicPlayPost 636590538551287559

Dressur- og TopCup.

I klassen for ”Elite” kuske vandt Mie Mosegaard Nielsen dressuren og Monika Køier Andersen vandt TopCup, på Amager. I juniorklassen vandt Frei Buch Wieder dressur og Sille Bendorff TopCup. I let klassen vandt Ruben Salquist både dressur og TopCup. I middelklassen vandt Line Mortensen dressur og Hanne W. Petersen TopCup. I klassen der kaldes for ”Svær” vandt Margit Mortensen både dressur og TopCop. 2-spand klassen der vandt Ole Buch Jensen både dressuren og TopCup, om det var med samme spand ved jeg ikke, han blev i dressuren både et og to.
pdfResultat DressruCup.    pdfTopCup

Revsø.
På Revsø Rideskole brillerede de ved at have ikke mindre end to 4-spand pony med, Niels Schelde-Petersen, TKS og Lars Jespersen Dau, SKS, de var placeret i samme klasse som 2-spand, en blandet klasse med både hest og pony. Lars vandt klassen, men ikke ved at vinde hele vejen. For i maraton, blev han slået af Anette Holst Irming, TKS, så hun faktisk lå foran Lars før forhindringskørslen. I forhindringskørslen, fik Lars kun lidt tidsfejl, mens Anette tog tre bolde, og så byttede de igen plads, og Lars vandt klassen. Niels er jo lidt bag efter, har nye ponyer i den klasse, og skal måske også have lidt mere 4-spand i fingrene. Men der skal passe på, for så stor var forskellen heller ikke.

niels-sofie-andersen

Niels Schelde-Petersen Foto: Sofie Andersen.

pdfResultatlisten, SKS.

Birken - MKS.

På Rideskolen Birken, var der 5 klasser, desværre var der derfor nogle som startede alene klassen, og vinder jo selvsagt så klassen. Den største klasse, hvor blandt andet også formanden for MKS og stævne leder Birgitte Jensens startede vandt Signe Kruse Johansen, som jo ikke er særlig gammel, og kunne starte som juniorkusk, hvis hun ville. Middelsvær klasse blev vundet af Jeppe Seedorff. I den klasse startede Else Laursen, med sin Slesviger hest. På grund af den lange vinter, var konditionen ikke til at starte i maratonen, men var med både i dressur og forhindringskørslen. Værten, den legendariske ridelære på Birken Jens Høgh vandt 2-spands klassen foran Kurt Pedersen, som havde den ydmyge rolle at måtte dele rosetter ud, det kom der flere sjove kommentar ud af. Familien Ruhoff, var som vanlig fremme i skoene med to starter, med samme kusk, Mogens Ruhoffs nieces, Lærke Thybo Andersen med Annette bag på i junior klassen.
Vi fik det hele smuk dressur, spændende maraton, med en hest på vej i himlen. Birgitte Jensen, stævneleder, formand og start af to 1-spand pony. Den ene er lidt af en problem pony, der ikke er glad for ryttere, den vil helst ikke have saddel på, men Birgitte synes der er noget i den, som hvis man ellers kan tæmme den lidt, kan være en fordel i sporten. I vandforhindringen, fik vi syn for sagen. Se mere i videoen fra maratonen på Birken.

Birgitte-jensen-stjel

Se video fra maratonen her.

pdfResultatlisterne, dressur, maraton og forhindringskørsel.

pdfDressurpoint for hver enkelt øvelse for hver kusk.

samlet-vind-red

De samlede vinder på Birken.

Fra venstre:  sløjfe overrækker Kurt Pedersen, Formanden for MKS, Birgitte Jensen, vinderne af sværklassen Mikkel Kruse Johansen, 2-spand pony klassen Jens Høgh, af let klasse, Rita Vestergaard, vinder af junior klassen, Lærke Thybo Andersen, nr. 2 i middelsvær 1-spand pony, Caroline Nielsen, vinderen af klassen, Signe Kruse Johansen, Vinder af middelsvær hest klassen Jeppe Seedorff.