Anne Marie Nielsen er død.

Anne Marie

Det er en meget stor sorg at meddele at Anne Marie Nielsen, pludselig er død. Hun var sammen med Gyda Andersen og Marianne Poulsen i weekenden, hvor de holdt kursus i køresportens udregningsprogram Driving. Lørdag i Kalundborg og søndag i Revsø, hvor sekretærer fra køreselskaber og foreninger skulle instrueres i at bruge EDB programmet, når der køres stævner. Anne Marie var Cand. Mag. I Engelsk og Fransk, men især det engelske var en kæmpe fordel i at bruge Driving, som er opfundet og lavet af den Hollandske Philippe Liénart, og hvor brugersproget er engelsk. Da de tre ovennævnte deltes søndag, efter weekendens opgaver, var der intet at bemærke. Men Anne Marie mødte ikke på arbejde mandag. Hendes arbejde blev uroligt og prøvede at kontakte hende hjemme, uden resultat. Det viser sig, at hun var kørt til arbejde, men må havde fået det dårligt, for bilen blev fundet parkeret, med en livløs Anne Marie, og derfra bragt til hospitalet, hvor hun sov ind tirsdag.
Personlig har jeg kendt Anne Marie, alt den tid jeg har været involveret i køresporten. Hun og hendes tidligere mand Bo, boede ikke langt fra Erik Palm Greisen, blandt venner kaldt Mads, og var hjælper der, når han var til stævner med 4-spand. Hun var også bagkvinde ved de stævner som hendes mand deltog i, mest kendt er vel Danmarksmesterskabet i Vallensbæk, i 1996, hvor de blev Danmarksmestre i tandem.
Jeg har aldrig mødt en sur Anne Marie, altid være garant for en kvik bemærkning og løfte stemningen. Det var en kæmpe fornøjelse at være med som hjælper, når Anne Marie var med. Og hjælpsom det var hun, i en grad som er misundelse værdig og eksemplarisk.
I de senere år, har hjælpsomheden være skjult i et sekretariat, hvor hun med kyndig hånd enten selv eller med andre har sørget for at vi som kuske, tilskuere eller andre har kunnet regne med at resultaterne er korrekt og hurtigt ved kørestævner i Danmark. Det kunne være et lille klubstævne i Slangerup og Omegns Køreforening med 10 starter eller det kunne være international stævne på Dorthealyst, med næsten 100 starter, arrangeret af Dansk Køre Selskab, som var hendes medlems selskab. Alle der har været involveret i et kørestævne, ved hvor vigtig det er at regnecentralen, der hvor man laver startlister, dommersedler, taster resultater ind fungere. Det kan lyde let, men når kuske starter to gange, og ikke kan følge de almindelige retningslinjer, så kan EDB programmer godt drille, det var Anne Marie mand for at klare i langt de fleste tilfælde. Hvor tit har man ikke været ude til stævne, hvor man har sagt ring til Anne Marie.
Hun vil blive savnet både som hjælper og som person. Æret være hendes minde.