Kvadrille kørsel på Juellund

Sjællandske Sportskuske laver kvadrille kørsel foreløbig to dage, onsdag d. 25. april og ondag d. 20. juni. Denne gang åben for alle, både 1- og 2-spand hest og pony. Det er mest tænkt som et social arrangement. Hvor man starter med at kører kl. 18:00 i en time, man behøver ikke at varme op, det gør man samlet. Derefter er der fælles grill. Man medbringer selv maden, hvis man ikke lige har fået købt drikkevare kan de købes til rimelig pris.

ssk-kvadrill

Kvadrille kørsel er ikke bare social, det er også træning, træning til konkurrencekørsel, hvor vi øver de tre trav arter, arbejds-, samlet- og øgettrav. Der er før trænet kvadrille, hvor man ser at heste der ellers har lidt svært ved at skille benene ad, gør det ganske godt, med en foran til at trække. Og når alle de andre skridter, gør den hest eller pony, der ellers gerne vil trave det også. Men man er også velkommen selv om man ikke er konkurrence kusk, der er plads til alle.
For kuske der ikke er medlem af SSK, koster det 20,- kr. for slid af banen.
Se mere på SSK’s hjemmside her. Og husk at give besked til Helle eller Charlotte på den ene eller anden måde, som der står på deres hjemmeside.