Klubstævne hos Lene og Niels, TKS

Alting bliver meget sjovere og bedre når solen skinner, og det gjorde den i Gedsted i dag, hvor Trekantens Køre Selskab i samarbejde med Fyens Køre Selskab afholdt klubstævne med 13 til start, det kan godt være nogen syndes det er et uheldig tal, men hvis det skal til for godt vejr, så ingen problem for mig. Der var kuske imellem som er ret nye og gamle kendinger med nye heste.

20180421 170648

Kuskene i klasse 3

Værten selv, Niels Schelde-Petersen, var ubeskeden nok til at vinde sin klasse. Udtalte selv, at den undervisning, som han har fået gennem, den ordning, som er indgået, hvor, vi fra en fond har fået 30.000 kr, Dansk Køre Forbund giver ligeledes 30 tusind, samt at kuskene selv har betalt en tredjedel, beregnet for kuske der kører internationalt, altså vil til VM, hvis de kan og bliver udtaget, er en rigtig god hjælp, med et par ponyer som har udstråling, og som vil frem.

20180421 170503

Kuskene i klasse 2

Men også en Lene Elnegaard og Peter Bruun, har gode takter med deres ny anskaffelser. De kørte sammen i en klasse og blev placeret i den række følge.

20180421 170415

Kuskene i klasse 1

I klasse 1, vandt Susanne Bommelund. Men hun skal ikke slappe af, der er andre i den klasse, der har fremtiden for sig, Hendes søn Niels blev toér med godt 3 strafpoint mere, og de helt unge Naja Elowsson og Sofie Andersen puster i nakken. De gør det rigtigt godt, trods deres meget unge alder.

20180421 170743

De helt små heste, vandt Søren Jensen foran Karin Knudsen.
Faktisk er det lidt forkert at sætte dem i række følge, for faktisk kører de mest mod sig selv, når spredningen er så stor i både uddannelse og alder, samt størrelse på hest, pony og miniature heste.
Men hvad gør det når stemning er god, solen skinner og alt forløber uden uheld.
Se resultatlisterne på Trekantens Køre Selskabs hjemmeside her.

Se en video af lidt af hvert fra stævnet her.