Indbydelse til nationalt landsstævne i Danmark.

Et tilbud, der kunne være interessant for svenske og norske kuske.
Vendsyssel Køreforening, Danmarks nordligste køreforening afholder landsstævne 12. & 13. maj et to dagsstævne, hvor der køres dressur og forhindringskørsel, lørdag d. 12. og maraton søndag d. 13. maj. Der er mange forskellige klasser at tilmelde sig, fra kuske der er 14 år. Der er let klasser, middelsvær klasse, samt svær klasse for kuske der er på international niveau. Både for pony og hest. Der er også klasser, kaldes DERBY, hvor maratonen er 3 forhindringer, sammen med et antal forhindringskegler porte med en maks længde på 1000 m. Hvis man kører med helt små ponyer, må kusken kører alene, med groom i nærheden. I let derby, må groom hjælpe mundtlig i alle discipliner.
Det er nemt at komme til Vendsyssel fra Sverige med færgen fra Göteborg til Frederikshavn. Fra Frederikshavn til Vendsyssel Køreforenings kørecenter er der ca. 45 km. Der sejler en færge fra Frederikshavn søndag d. 13. kl. 20:15 som man sagtens kan nå, uden stress.
Fra Norge er der flere færgeruter Oslo – Frederikshavn 13 timer. Kristiansand – Hirtshals 3 timer og 14 minutter. Kilometer fra Hirtshals til Vendsyssel Køreforening kørecenter er der ca. 70 km.
Se proposition for stævnet her

Se Vendsyssel Køreforenings hjemmeside her.