Kørsel i weekenden uge 23 -18

Til dyrskuet i Roskilde var der masser af køreopvisning, arrangeret af Henrik Køier Andersen med kuske fra Sjællandske Sportskuske, samt et par svenske kuske. Desuden havde Oldenborg avlsforeningen på Sjælland, en kanon flot kvadrille, bestående af både kuske og ryttere. Se noget af opvisninger på video her.

På Fyn, havde Fyens Køre Selskab Top- & DressurCup på Kærsgaard, jeg har kun fået fat i et billede af sløjfe modtagerne endnu.

top-dressurcup juni18

I udlandet var der tre danske kuske Louise Kaiholm, medlem af SKS, men bosat i England var i Frankrig, Saumur, hvor hun vandt klassen 2-spand pony, med i alt 170,27 strafpoint. I Tyskland, Lähden var Lars Hebing, medlem af både SSK & DKS, han blev nr. 29 i klassen 2-spand hest med 251,95 straf point. Samme sted, var Niels Schelde-Petersen, TKS i klassen 2-spand pony, blev nr. 21 med 217,03 strafpoint. På Anette Holst Irmings facebookprofil ligger flere videoer fra stævnet. Se her.