Tur i København, Top/dressurcup i SKS, MKS og SOK, træning på Amager og kursus i Vendsyssel og meget andet.

På søndag d. 17.  arrangere Sjællandske Sportskuske en køretur i København, den er på  ca. 20 km og starter ved Operaen, hvor der kan spændes for på P-pladsen. Der er afgang kl. 11:00. Køreturen går over Kongens Nytorv som ser helt anderledes ud, efter at rækværket til Metro byggeriet er væk, videre til Amalienborg, Den lille havfrue til Frederiksberg, Carlsberg og tilbage over Istedgade og Halmtorvet. Det sammen som man gjorde i gamle dage, men sikkert ikke med samme hensigt. Tilmelding til Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. inden i morgen, fredag d. 15 kl. 14 eller SMS på 21480377. Se mere på SSK, hjemmeside.

kbh

Slesvigske Køre Selskab har Dressur og TopCup på Revsø Rideskole, på søndag, det er en afdeling i det samarbejde, som foreningerne i det sydlige Jylland og Fyn har.

Også på søndag har Midtjysk Køre Selskab også Top- og DressurCup på Birken, men med en maraton også.

I Vendsyssel, skulle de have en hyggetur, den tror jeg er gledet ud, kan ikke finde noget om den, men de har et arrangement på mandag kl. 18 på kørecentret om at køre DM, det er gratis for VK medlemmer andre skal af med 50,- kr. men der kan være givet godt ud. Blandt andet hører man lidt om hvordan man mønstre til dyrlæge kontrol, faktisk den vigtigste disciplin, for kommer man ikke gennem den, er der ingen DM. Se mere på deres hjemmeside.

På lørdag d. 15. juni, har Ullerup Køre- og Rideforening, på Amager, kør for dommer, (dressur træning) forhindringskørsel, tændt grill til frokost, og maraton træning om eftermiddagen. Sidste tilmelding er overe, men bare at se på, kan man lære noget af, og måske er der også en plads mere. Se mere på facebook eller deres hjemmeside.

De har travlt i SKS for på lørdag d. 16.  har de teamdag om traditionel kørsel. Der er Hans Holm, der har stor erfaring med traditionelkørsel, der guider både gennem det teoretiske og praktiske. Det er hos Dansk Køre Forbunds formand Ann Rysgaard, Lunderupmarkvej 7, i Rødekro det foregår. Traditionel kørsel, er kørsel med vogne fra den gang, man ikke havde bil. Se mere på SKS hjemmeside her.

Slangerup og omegns Køreforening på Sjælland, har Dressur - og TopCup næste lørdag d. 23 sidste frist for tilmelding er i morgen, og man behøver ikke vente til kl. 23:59.

På onsdag d. 20 juni er der kvadrille kørsel for alle, på Juellund, arrangeret af Sjællandske Sportskuske, for ikke medlemmer af noget selskab eller forening samt SSK koster det 20,- kr for slid på banen. Der startes kl. 18:00 præcis, man behøver ikke at have varmet op, og slutter ca. 45 minutter senere. Derefter er der fælles spisning med medbragt mad, der er grill, som er tændt. Nan har lovet at bage, det er værd at køre efter, også i 45 minutter. Tilmelding ikke nødvendig, men hvis man vil være sikker på kage, er det måske en god ide at skrive at man kommer, gerne på facebook. (Det har jeg gjort).

Bromme Køreforening har også sendt invitation ud til deres TopCup på Andelslandsbyen Nyvang ved Holbæk, til søndag d. 8. juli. Der er tilmeldings frist den 1. juli, men man er velkommen til at gøre det nu.

På Fyn er der Dyrskue i Odense, med Topkørsel - Brugsklasser for hest på søndag i den store ring kl. 08:45.

Se mere på foreninger og selskabers hjemmeside eller deres grupper på facebook.