Køresporten 2*2018

Så landede KØRESPORTEN, Dansk Køre Forbunds blad i min postkasse. Det er noget af en moppedreng på 68 sider. Vores redaktør Hanne Hedegaard har igen været rundt omkring, sammen med hendes mand Jan, der tager gode billeder, blandt andet på Dorthealyst. Mens der var vinter og sne har Hanne samlet billeder om slæde og kanekørsel, der er mange måder at boltre sig i sneen. Lisbeth Hoegh-Nissen var på linoliemalings kursus og skrevet en fin artikel om den oplevelse. Annette Madsen, nyt medlem af Thy Køre Selskab, har en artikel om hvordan det er. Jørn Autrup har en beskrivelse af bogen ”Hestearbejde” af Arnold Andersen. Karina Hou Larsen, Dansk Køre Forbunds veterinærkonsulent skriver om smittespredning og stævnedeltagelse, som desværre har været alt for aktuelt. H.C. Holm skriver om traditionel kørsel i Møgeltønder, hvor Slesvigske Køre Selskab afhold et stævne med 16 deltagere. I samme kategori har Anders Horsbøl Nielsen noget om Traditionel kørsel på Nr. Vosborg den 26. august. Og sidst men vigtigst en masse meddelelser fra selskaber og foreninger under Dansk Køre Forbund.

20180627 113722