Hammer spændende forhindrigskørsel i søndag

Danmarksmesterskabet i kørsel med hest og vogn.
Forhindringskørslen søndag på Dorthealyst bliver så spændende at jeg ikke tør være med, jeg kører hjem i aften efter kuskefeste, måske jeg drikker mig mod til, noget må der gøres. Af en eller anden grund kan jeg meget bedre lide at folk køre sig til sejer, det gør de selvfølgelig også til forhindringskørslen, men det er noget med at tabe en bold, ikke at vinde en bold. Jeg vil heller give positive point. Og så synes jeg det er synd for dem der føre at de taber pladser fordi de vælter en bold.

20180721 174535

Kim Andreasen har sat forhindringsbane op, og den ser ikke let ud.

Der er nemlig ikke plads til at vælte bolde i mange af klasserne, 1-spand hest klassen, som køre om en guldmedalje fra Danmarks Idrætsforbund, Henrik Høper føre klassen med 125,05 strafpoint, efterfulgt af Mie Mosegaard Nielsen med 129,96 strafpoint. Bedre er det ikke for Mies far Hans Henrik der fører 2-spands klassen med 141,23 strafpoint, med Lars Heibing på anden pladsen med 147,21 strafpoint. I klassen 1-spand pony føre Lise Halkjær med 129,13 straf point, men Maria Buchwald på anden pladsen i kampen om guld med 138,35 strafpoint.
Kun Lars Jespersen Dau ligger lunt på en første plads med 125,32 strafpoint en forskel  ned til Mogens Ruhoff i kampen om guld med små 20 strafpoint.
I kampen om guldmedaljer fra Dansk Køre Forbund i middelsvær klasse for 1-spand pony er det ikke bedre, Karina Blaabjerg føre med 123,04 strafpoint, med Birgitte Jensen på anden pladsen med 135,67 strafpoint. Der ligger kuske i mellem i landsstævne klassen.
I derby klasserne er det også spændende kun junior og children klasserne har vinderne dygtig stukket af, både Signe Kruse Johansen og Karoline Bering ligger lunt og godt på en første plads. Men de kan jo også glemme en port og så er situationen straks en anden, ingen guldmedaljer.
I 2-spand hest klassen var de to først placeret ikke vinderne af dressuren,  Marthias Birkelyd Ottedal fra Fyn vandt klassen med 90,32 strafpoint med Mads Dau på anden pladsen med 92,18 strafpoint. Og først på 3. pladsen kom vinderen af dressuren Hans Henrik Mosegaard Nielsen, men med lidt nok strafpoint til at han stadig føre klassen.
Lars Jespersen Dau, blev sat på anden pladsen i 2-spand pony svær klassen, med 85,85 strafåpoint, efter Niels Schelde Petersen med 85.00 strafpoint.
Stævnets alderspræsident Ove Larsen på 84 fra VK blev nr. to i kampen om guldmedaljer fra Dansk Køre Forbund, i klassen 1-spand hest middelsvær, med 82,89 strafpoint. Foran ham kom formanden fra det arrangerende selskabs kone Helle Jespersen Frid, med 77,62 strafpoint.
Der er to ekvipager der køre uden modstander 4-spands kusken Katja Lamborg hun fik kun 107,22 strafpoint og hendes mor 2-spand pony III klassen, Lena Vabø hun fik kun 101,33 strafpoint.
Se alle andre resultater her på hjemmesiden.

Der er gratis adgang og adresse er: Knabstrup Møllebakke 4, 4440 Knabstrup.

Vi starter kl. 10:00.