Nye Danmarksmestre - Forhindringskørsel

Det blev den spændende forhindringskørsel som der var lagt op til.
Søndagen på Dorthealyst, sidste dag af 4 dage med Danmarksmesterskab i kørsel med hest og vogn, arrangeret af Dansk Køre Selskab, blev afviklet i fuld fart.
Der var kun en dobbelt nul runde, som de helt små miniature heste, med Søren Jensen, fra ØKS, stod for, og senere fik han en guldmedalje fra Dansk Køre Forbund hængt om halsen.
Den næstbedste var Monika Køier Andersen, SSK, der ingen bolde tog, men fik lidt staf på overskredet tid, 1,83 strafpoint.

IMG 0709-sk-dm18

Danmarksmeste i forhindringskørsel, Monika Køier Andersen, i klassen 1-spand hest, svær klasse. Foto Steen Kristiansen.

I 1-spand hest middelsvær klassen vandt Helen Tingström, fra Sverige forhindringskørsel, foran guldmedalje fra Dansk Køre Forbund vinderen Helle Jespersen Frid. I klassen middelsvær 1-spand pony, vandt Line Mortensen, SSK forhindringskørslen, foran guldmedalje fra Dansk Køre Forbund, vinderen Karina Blaabjerg. I Derby middelsvær vandt sølvmedalje vinderen samlet, Saja Mørch Lambertsen også over guldmedalje vinder i klassen Christian Jespersen Dau, SKS.
Men eller var rækkefølgen i forhindringskørsel den samme, som medaljevinderne uanset om medaljerne er fra Danmarks Idrætsforbund eller Dansk Køre Forbund.
Se resultatlisten her:

pdfResultatet af forhindringskørsel.

pdfDanmarksmesterskabet total

Se hele forhindringskørslen her.

Billeder fra forhindringskørslen og præmieoverrækkels her fra

Steen Kristiansen.

Bine Sieria:

Forhindringskørsel: afd 1  - afd 2afd 3 - afd 4 - afd 5

Præmioverrækkelser og sponsor

Dennis Bundgaard, havde en drone med og taget billeder og video fra DM se dem her:

Billeder. ---- Video

Ridehestens online artikel om DM