Flotte resultater fra de danske kuske i Exloo

Mie Moesgaard Nielsen vinder sin klasse.

11 ekvipager stillede til start i 1 spand hest, hvoraf hele 3 kuske var danske, Mie Moesgaard Nielsen tog en flot sejr med samlet pointscoring på 116,67 strafpoint, Tina Nielsen kørte sig ind til en flot 6. plads med 149,75 straf og sidste dansker i klassen var Helle Jespersen Frid, der kørte til 171,44 strafpoint og tog 8. pladsen.

I 2 spand klassen stillede 17 ekvipager til start, hvoraf vi havde Kurt Klindt, som kom ind på et samlet resultat på en flot 10. plads med 149,36 strafpoint.

I 4 spand pony klassen stillede 7 ekvipager til start, vores danske repræsentant var Lars Dau, som sluttede på en flot 4. plads med 135,55 strafpoint.

2 spand pony klassen, der havde vi også 2 kuske, nemlig Anette Holst Irming og Niels Schelde Petersen. Der stillede 16 kuske op, med 1 kusk, der kørte 2 sæt  2 spand. Niels Schelde Petersen sluttede på en flot 8. plads i det samlede resultat, med en strafpoint på 144,12, skarp forfuldt af Anette Holst Irming, som landede på en fin 11. plads med 156,97 strafpoint.

Tilbage har vi nogle seje 1 spand pony kvinder, der valgte at have 2 ponier med og kørte derfor rigtig meget, nemlig Maria Buchwald og Karina Blaabjerg. Der stillede 22 kuske op til i alt 25 ekvipager, da 3 kuske kørte med 2 forskellige ponier. Resultaterne er også her flotte, Maria Buchwald sluttede med den ene pony på en flot 6. plads med 122,53 strafpoint i alt, samtidig fik hun en 14. plads med den anden pony med 135,01 strafpoint. Karina Blaabjeg slog med nød og næppe sig selv og tog både 17. og 18. pladsen med et samlet strafpoint på henholdsvis 139,12 og 141,24.

Vi siger stort stort tillykke herfra og glæder os over de virkelig flotte resultater.