Ændrede krav til kvalifikationsstævner til DM

blomst med dressur i baggrunden

køreudvalget har talt meget om, hvordan det næste år mon kommer til at gå rent stævnemæssigt i Danmark. Ingen ved det, men vores holdning er, at man altid kan aflyse et stævne, men det er svært at få et aflyst stævne op at stå igen, hvis der pludselig åbnes mere op fra regeringens side. Vi har derfor valgt indtil videre at være positive overfor vores sæson for landsstævner og naturligvis også  DM. Derfor har vi lavet denne mail til jer og alle kuskene, som vi håber, at I vil formidle indholdet af videre til de af jeres kuske, der håber på at kunne deltage i DM 2020.

Vi vil også i køreudvalget forsøge at lave en skabelon til et stævne, der overholder alle de nu gældende krav til forsamlinger mv og også en skabelon til et stævne, der har flere deltagere.

Ændrede krav til antal kvalifikationsstævner til DM 2020
Vi er i øjeblikket i en situation, hvor Coronakrisen gør, at vi ikke ved hvor mange landsstævner, der kan afholdes før DM 2020 i juli måned. Vi har derfor besluttet at ændre antallet af krævede gennemførte landsstævner, hvor det ene fortsat skal gennemføres i dette forår, til at være afhængig af, hvornår der åbnes for stævner under Dansk Køre Forbund.

1. Da DKS’ stævne på Rævebjerg den 30. april

2. maj er aflyst, ændres 3 gennemførte stævner til 2.

2. Hvis SKS’ stævne på Revsø Rideskole den 22. maj – 24. maj ikke er muligt at afholde, ændres 2 gennemførte stævner til 1.

3. Hvis VK’s stævne den 13. juni – 14. juni ikke er muligt at afholde, kræves der ingen gennemførte stævner som kvalifikation til DM.

4. Vi håber under alle omstændigheder, at det er muligt at afholde DM som planlagt den 16. juli – 19. juli 2020.