TopCup og DressurCup øst 2013

Anna Rasmussen vandt 2-spands klassen i Glinkowsky DressurCup på Dorthealyst,  med 67%, det vil sige næsten 8 i gennemsnit for hver øvelse og dermed hele Cuppen for 2013. Anna kører med et spand III’er ponyer og har kørt 3 afdelinger, hvor de to bedste + finalen tæller med gange 2 i det samlede resultat. Kurt Klindt, Danmarksmesteren, blev nummer to både i finalen og samlet. Hans Henrik Nielsen blev også nummer tre i både finalen og samlet.

De to verdensmestre i 1-spand pony blev nummer et og to. Den kombinerede verdensmester Kristina Klindt, med 76,5%, blev vinder af både finalen og samlet, et godt tegn, for om en måned er der VM for klassen. Vi har ikke set så meget til ekvipagen den sidste måned på grund af bryllup og arbejde der skulle passe, men man må formode, at træningen er bibeholdt med det resultat. Nummer to blev verdensmesteren i dressur, Peter Koux i både finalen og samlet, kun 4 strafpoint lavere, med 73,9%. Ved dressur cup, er både pony og hest, i samme klasse. Tina Nielsen, blev nummer 3 og formanden for Dansk Køre Forbund Arnild Arp-Hansen nr. 3, hun kører pony.

Middel og Let Klassen

Henriette Bendorff, der kører med en miniature hest, blev vinder samlet af middel klassen, en blandet klassen for både pony, heste, 1- og 2-spand. Gitte Nielsen blev nummer 2, og Pernille Prip nummer 3. I let klasse, blev Marie Louise Hendriksen vinder med Pernille Pedersen på 2. pladsen og Mette Andersen som nummer 3.

TopCup

Peter Koux gjorde det igen, kørte to runder uden fejl, han har kørt hele TopCup 2013 uden at tage en eneste bold og blev vinder. Nummer to blev Danmarksmesteren Udo Buchwald, til finalen var det med nul fejl, men lidt langsommere end Peter, i det samlet har han taget to bolde, som rækker til en 2. plads. 3. pladsen tog Amanda Justesen.

Klasse B – øvede kuske

Henriette Bendorff, blev også her vinder, samlet, Pernille Prip, blev nummer to og Gitte Nielsen nummer tre. Man ser en sammenhæng mellem vinderne af dressurCup og TopCup, gad vide om der er en sammenhæng?

Klassen for 2-spand.

Denne klasse er en blanding af både heste og ponyer, samt de forskellige niveauer af kuske, fordi der ikke er nok i hver kategori til en opdeling. Vinder blev Jørgen Andersen, med sine Nordsvenske heste, foran Kurt Klindt. Kendere inden for køresporten, vil lægge mærke til at det er en ikke top konkurrence kusk- vi ser i hvert fald ikke Jørgen Andersen til Landsstævner og internationale stævner som kusk, som groom, ja, bag på Amanda Justesen - som er foran kuske der gerne deltager i både landsstævner og internationale stævner. På 3. pladsen kom Lena Vabø med sine små ponyer.

Se billeder, alle resultatlister m.m.

Link til billeder af Ernst Christensen.