Årets DKF'er 2013 Flemming Nielsen

Flemming er kendt som et menneske

$1·         der altid er i godt humør

$1·         er meget imødekommende overfor alle han møder på sin vej i hesteverdenen

$1·         er dybt seriøs i sit foreningsarbejde – både i vores lokale forening og på landsplan

$1·         der er meget iderigt! Han kan til tider være ligefrem vanskelig at styre i sin iver

$1·         der er meget dedikeret til sit foreningsarbejde

$1·         der er meget visionær omkring fremtiden for køresporten

$1·         der godt tør! F.eks. prøve noget helt anderledes.

$1·         der altid er klar med en hjælpende hånd, når der er brug for hjælp

$1·         har været med til at tage initiativ til de meget populære kuskekurser i VK, og møder trofast op hver eneste søndag - sommer som vinter, når de nye kuske skal have en rigtig god start

$1·         der tænker utraditionelt, når det gælder uddannelse af nye kuske.
Det har været et sjovt syn, når nye kuske går rundt med bind for øjnene, mens de bliver styret af tøjler deres hjælpere går med bagved. Dette for at tydeliggøre for kuskene ved hvad det vil sige at skulle stole på den, der har tømmerne.

$1·         der ikke tager æren for det arbejde der gøres, men hellere lader andre høste anderkendelsen. Det vigtigste er at arbejdet bliver gjort – ikke hvem der gør det.

$1·         der gerne tager land og rige rundt for at undervise i eller fortælle om kørsel med hest og vogn

$1·         der er dybt respekteret for sine holdninger og arbejdsmetoder.

$1·         der formår at være meget diplomatisk – selv i vanskelige situationer.

$1·         der kan snakke med alle – og gør det gerne!!! J J

$1·         der udover ovennævnte, også liiiiiige laver en ny forhindring, såer og passer blomster til samme, laver mad når der er brug for det og meget meget andet!!

flemmingvk

Flemming Nielsen til vogns

Andre har skrevet:

Flemming er en ildsjæl. Allerførst er han jo formand i VK, og han kan om nogen få sin bestyrelse og sine medlemmer til at arbejde entusiastisk og med glæde for deres Køreforening. Der er mange aktiviteter i VK, både hvad angår uddannelse af kuske og heste, stævner, fællesarrangementer, skovture og altid med masser af hygge, og her er Flemming rigtig god til at binde enderne sammen på en måde, så folk har lyst til at være med..

Hele vinterhalvåret er Flemming, sammen et andet medlem af VK, instruktør for heste og vordende kuske, der kommer rå og uprøvede og efter et passende antal lektioner er klar til at køre ”alene” ud i oplevelserne. Han er også med forrest, når det praktiske arbejde med baner og forhindringer skal udføres, og får ved hjælp af utraditionelle metoder selv sine ansatte skorstensfejer svende til at blive en del af arbejdsstyrken.

Den helt store præstation han har lavet er, at han sammen med hele Vendsyssel Køreforening i løbet af et par år fik stablet et Nordisk Mesterskab i konkurrencekørsel på benene, et Nordisk Mesterskab, der ikke bare blandt de danske kuske, men i høj grad også de norske og svenske kuske har rykket ved opfattelsen af Nordjylland til at være et sted, som man helt naturligt checker i stævne kalenderen, når sæsonen skal planlægges.