Kørestævne med kuske på VM og NM niveau

Midtjysk Køreselskab g Vendsyssel Køreforening har indendørs kørestævne på lørdag d. 8. februar på Aalestrup Ridecenter, Borgergade 59, 9620 Aalestrup.

Der står 21 kuske på startlisten, med meget interessante navne, der på mange måder har markeret sig i sporten. Det bliver også et stævne, der viser at alder ikke er en hindring for at være kusk og deltage i kørestævner. En af Danmarks ældste aktive kuske i sporten, på højt niveau, Ove Larsen fra VK står på listen han har flere gange være på podiet, starter i klassen 1-spand hest i den anden ende er Magnus Qvist, juniorkusk, deltog ved NM på Holtegård sidste sommer.

DM2012 MG 3201

Ove Larsen - foto Ole Jespersen

Jysk mester under DKF og nordisk mester for Fjordheste i klassen 1-spand pony Mogens Ruhoff, står også på listen. Det samme æresmedlem af Fjordhesten Danmark, Jens Høgh, fra Birken.

20130803 214739

Mogens Ruhoff med sin groom, Kasper Hansen.

På listen står også Anette Holst Irming, deltager ved VM sidste år i Pau, og flere deltagere ved NM på Holtegård sidste år.

PB024808

Anette Holst Irming i Pau.

Dressuren starter kl. 09:00 og forhindringskørsel kl. 13:10. Formanden for MKS, proklamere at man elsker publikum, så der er lagt op til god sport, med høj underholdningsværdi i en god stemning.

Se hele startlisten her.