Banebyggerkursus forhindringsbaner (keglebaner) og marathonforhindringer

I weekenden den 30-31. august 2014 arrangerer Vendsyssel Køreforening et banebyggerkursus med fokus på forhindringsbaner (keglebaner) og marathonforhindringer.

Kurset henvender sig til alle, der vil bygge/skal bygge forhindringsbaner (keglebaner) både til TopCup, klubstævner, landsstævner og internationale stævner.

Kuret henvender sig til alle, der vil bygge / skal bygge forhindringer til marathondisciplinen.

Instruktør: Kim Andreasen, der er international banebygger

Kurset afholdes på Kørecentret i Vendsyssel Køreforening, Vester Hassingvej 39, 9330 Dronninglund.

Overnatning: Egen campingvogn / telt – kan tilsluttes strøm, eller der er mulighed for at leje et enkelt/dobbelt værelse BB på Holtegaard, bestilles på tlf. 20 27 21 96. Bor du i nærheden, kan du også køre hjem og sove.

Lørdag den 30. august:
Vi mødes kl. 10.00 til kaffe/the og morgenmad i Kuskestuen. Herefter gennemgår Kim det ny FEI reglements afsnit om forhindringskørsel, med vægt på forhindringstyper, afstande og opbygning af en bane, hvor der skal tages hensyn til de forskellige spandtyper.
Efter frokost kl ca 12.00 bliver alle delt i mindre hold, som hver især skal bygge en forhindringsbane under vejledning af Kim. Herefter vil et antal kuske med forskellige spandtyper køre banerne, som efterfølgende kan justeres og køres igen.
Fælles middag kl.ca. 18,00 i kuskestuen med evaluering af dagens forhindringsbaner

Søndag den 31. august:
Fælles morgenmad kl 08.00. Nyt oplæg fra Kim til formiddagens opbygning af marathonforhindringer. De eksisterende forhindringer besigtiges og der udarbejdes forhindringstegninger i mindre hold.
Fælles frokost kl ca 12.00 med evaluering af formiddagens forhindringer.
Nyt oplæg fra Kim til eftermiddagen. Der er alt efter deltagernes ønske mulighed for at vælge enten nye forhindringsbaner eller marathonforhindringer. Forhindringsbanerne tages ned.
Eftermiddagskaffe med kage og evaluering af eftermiddagens program.
Kurset forventes afsluttet senest kl. 17.00.

Medbring FEI reglementet på dansk, 11. udgave, gældende fra 1. januar 2014, kapitel 13 Forhindringskørsel Artikel 970 – 974 ( s 38 – 41) og Anneks 4, 5, 6 og 7 (s. 54 – 64). Samt kapitel 12 Marathon Artikel 959-962. I finder det på DKF’s hjemmeside www.koereforbund.dk under Køresport, Konkurrencekørsel, Reglementer mv.

VK sørger forplejningen.
Deltagergebyr: 350 kr. for ikke-VK medlemmer og 275 kr. for VK medlemmer - betales på dagen.
Ved færre end 10 deltagere forbeholder VK sig retten til at aflyse kurset. Ændringer kan forekomme.

Bindende Tilmelding senest torsdag den 21. august til Anne Grethe Nørgaard

Vendsyssel Køreforenings Køreudvalg