Private Driving i Tyskland

Dansk Køre Forbunds præsident Henri Hage lagde heste til og Hans Zøllner vogn til. Begge familier med venner og bekendte var passagerer til en private driving ved Nordkirchen slot i Tyskland i begyndelsen af juli. En tur udelukkende for originale coaches. Der var 18 ekvipager, hvoraf de to kom fra USA, blandt andet enken efter Rockefeller, en hovedrig amerikaner, som havde fået sejlet sin coach over, sammen med transport til heste, som var fløjet ind. 86 år skulle hun være, og var selv kusk på sin coach. Det var et to dags arrangement, hvor man kørte 28 og 24 km, med indlagte besøg og forplejning. Med på turen var Ole Mortensen, der er biløber i Den Kongelige stald og tidligere overtrompeter ved Gardehusarregimentet. Hans evner i den disciplin blev brugt på et coachhorn, købt i USA.

Kristina

Kristiane Zøllner med linierne, hendes far, Hans ved siden af, Henri Hage, til fods til venstre.

Datter af Hans Zøllner, Kristiane er også biløber i Den Kongelige stald, var ligeledes med på turen og kørte i perioder coachen med Henri Hage heste foran, skriver hun i artikel der kommer i køresportens næste nummer. Henri Hage fortæller at det gjorde hun med stor dygtighed.
Hendes chef, staldmesteren ved den Kongelige Stald, Major Per Thuesen, var i øvrigt også med ved arrangementet på det Engelske kongehuses coach, kørt af den engelske staldmester.

hage

Henri Hage, med linerne, Hans Zøllner bag ved og Kristiane Zøllner ved side af.

Alle foto, familien Zøllner