Arbejdshestensdag

plakat

Dansk Køre Forbunds, pløje- og tømmerkørsels udvalg inviterer til Europamesterskaber.

Ansvarsområder: Calle Jonasen, Thy Køre Selskab, EM i pløjning. Peter Smed, Himmerlands Køre og Rideforening, Tømmerkørsel. Lisbeth og Anders Horsbøl Nielsen, Østjysk Køre Selskab, Traditionel kørsel. Kurt Pedersen, Midtjysk Køre Selskab, Store opvisningsring. Bjarne Christensen, Himmerlands Køre og Rideforening og Kristian Kjeldsen, Østjysk Køre Selskab, de gamle maskiner. Alt andet Birgitte og Erling Larsen.

Det finder sted på Nørre Vosborg i Vestjylland den 25. og 26. august 2018.
Udover det europæiske mesterskab vil der også være:
• En auktion med hestevogne, køreheste og veteran traktorer
• Viser andre discipliner inden for kørsel med hest, Traditionel kørsel m.m.
• En arbejdsdag som da farfar var ung, og viser de gamle maskiner til brug for høst af hø med heste.
• Demonstration af nye maskiner til heste, der anvendes i marken og skoven.
Reglerne for både pløjning og tømmerkørsel er tilgængelige på hjemmeside. For indkvartering kan du vælge mellem camping og et hotelværelse, for deltagere. Hjælpere tilbydes camping. Publikum henvises til offentlige campingpladser eller hotel.

Tidsplan:

Kl. 12.00 Opvisninger i marken
Kl. 16.00 Præmieoverrækkelse
Kl. 17.00 Stævnepladsen lukker

Tidsplanen er med forbehold for ændringer

Billetsalg:

Billetter kan købes online via dette link: https://www.visitholstebro.dk/booking/28754
En dagsbillet koster 80 kr og en weekendbillet koster 150 kr. Børn under 12 år er gratis.
De kan også købes i indgangen.

Sidste nyt, med det nyeste øverst.

---------------------------------------------------------

16. marts

Hjælper møde for Arbejdshestensdag.

Midtjysk Køre Selskab havde indkaldt til møde på Birken i søndags d. 11. marts, for folk som vil hjælpe til Arbejdshestensdag på Nørre Vosborg i august den 25. & 26. Det gik ret hurtigt op for folkene bag, at cafeteriet på Birken ikke kunne rumme de tilmeldte og mødet blev flyttet til Roum forsamlingshus.

Der mødte over 80 personer op. Erling Larsen skriver, at han på vegne af bestyrelsen i Midtjysk Køre Selskab sige tak til alle. Han skriver videre, at da de nåede til det punkt på dagsorden, hvor man skulle have navne på alt det de gerne vil have hjælp til, blev alt meget positivt modtaget, folk rakte hånden op, og sagde skriv mig på det og det. Og som Erling skriver, så er det noget ved at arrangere noget. Derfor er man næsten i mål, med alle de hjælpere der skal bruges.

Ansvarsområder blev fordelt sådan: Calle Jonasen, Thy Køre Selskab, EM i pløjning. Peter Smed, Himmerlands Køre og Rideforening, Tømmerkørsel. Lisbeth og Anders Horsbøl Nielsen, Østjysk Køre Selskab, Traditionel kørsel. Kurt Pedersen, Midtjysk Køre Selskab, Store opvisningsring. Bjarne Christensen, Himmerlands Køre og Rideforening og Kristian Kjeldsen, Østjysk Køre Selskab, de gamle maskiner. Alt andet Birgitte og Erling Larsen.

Erling skriver videre, at man er på det sted i planlægningen, som man havde regnet med på nuværende tidspunkt, så det er bare i gang med næste skridt, efter opskriften, hvordan spiser men en elefant, man tager en skive ad gangen.

Desværre fik man ikke taget billeder til mødet, det glæder sikker Jens Høgh, den daglige leder på Birken, som lavede kaffe og bar ind.

--------------------------------------------------------------------------

3. marts

På grund af at der er så mange Hjælper der har tilmeldt sig til, (se nedenstående)  hvilket kun er positivt, om Arbejdshestens Dage og Em i Pløjning og Tømmerkørsel på Nr. Vosborg D. 25-26 August 2018 at vi ikke kan være på Birken, vil man bede tilmeldte om at møde op i

Roum Forsamlingshus kl. 13:30 søndag d. 11. marts.
Naundrupvej 30
Roum
9632 Møldrup.

Arrangementet på Nørre Vosborg, tegner i øvrigt til at blive en kæmpe succes. Erling Larsen der er tovholder og primus motor for arrangementet oplyser, at der fra udlandet er forholds tilmeldt 25 kuske til tømmerkørsel og 11 til pløjning, dertil kommer danske deltager.

---------------------------------------------------------------

19. februar

Indbydelse til orienteringsmøde om EM 2018
MKS og Em-gruppen inviterer til orienteringsmøde på Birken søndag d. 11/3 2018 kl. 13.30.

Dagsorden:
Vi vil særligt have fokus på alle de hjælpere vi meget gerne vil have til at være med til EM i pløjning og tømmerkørsel, samt alt det andet vi skal snakke om.
(traditionel kørsel, auktion, hesteomgang, da farfar var ung, catering, campingplads, indgang og parkering + meget mere)
Så vi vil derfor opfordre alle der gerne vil hjælpe til stævnet, til at møde op til dette møde.

Birgitte Jensen og Erling Larsen

Tilmelding senest d. 26/2 2018 på mail til Erling ( Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. ) og Birgitte ( Denne email adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. )

Hjælper møde for Arbejdshestensdag.

Desværre fik man ikke taget billeder til mødet, det glæder sikker Jens Høgh, den daglige leder på Birken, svinge kaffekander og kagefade.